
Akifa Förvaltning söker en strukturerad och driven hyresadministratör
Ansök nuAkifa Förvaltning söker en strukturerad och driven hyresadministratör
AKIFA Förvaltning AB startade sin verksamhet 1994. Vår förvaltning omfattar ca 370 000 kvm bostäder, kontor och butiker, samt ett stort antal garageplatser. Våra uppdragsgivare är fastighetsägare med både större och mindre bestånd – privatpersoner, stiftelser, fackförbund och fastighetsbolag. Vi förvaltar ca 100 fastigheter belägna i Stockholms innerstad, Söderort, Sundbyberg, Lidingö och Malmö. Våra medarbetare har ett stort engagemang, gedigen kunskap och lång erfarenhet inom fastighets- och förvaltningsbranschen.
Är du en strukturerad och lösningsfokuserad person som trivs med omväxlande arbetsuppgifter med frihet under ansvar? Är du dessutom en fena på hyresadministration? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
I rollen som hyresadministratör har du daglig kontakt med hyresgäster och fastighetsägare genom att svara pÃ¥ de frÃ¥gor som uppstÃ¥r framför allt kring hyresavtal, hyresreskontra, lägenhetsbyten och andrahandsuthyrningar. Du reder ocksÃ¥ ut andra frÃ¥geställningar som uppkommer i processen, vilket innebär mÃ¥nga kontaktytor utanför samt inom organisationen. Du har ett nära samarbete med vÃ¥ra fastighetsförvaltare.Â
En av de nuvarande hyresadminstratörerna kommer att gÃ¥ i pension och vi söker dig med senior erfarenhet som ocksÃ¥ kan bidra med att utveckla bolagets rutiner kring en välfungerande hyresadministration och utveckla systemprocesserna.Â
Du rapporterar till VD och har en nära och regelbunden kontakt med övriga kollegor på huvudkontoret som fastighetsförvaltning och ekonomiavdelningen
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-
Administrera hyresavtal, bostadsuthyrning, ansökningar om uthyrning i andrahand samt övriga blanketter och dokument.
-
Administrera lägenhetsbyten, ta fram underlag
-
Personliga möten med hyresgäster vid kontraktsskrivning
-
Kvalitetssäkra och upprätta aviseringsunderlag.
-
Hantera sena inbetalningar, påminnelser och inkassoärenden.
-
Hantera och följa upp olovliga andrahandsuthyrningar samt övriga utredningsärenden.
-
Hantera hyresjusteringar - tar fram underlag för förhandling till förvaltare samt extern aktör.
-
Bistå i att upprätthålla en god kontakt med fastighetsägare och hyresgäster både via telefon och mejl.
-
Teckna hyresavtal, ta hand om vakanser samt viss nyckelhantering.
-
Upplägg av lägenheter (vakanta lägenheter).
-
Effektivisera rutiner. Â
KvalifikationerÂ
-
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av hyresadministration, gärna från mindre eller medelstort fastighetsförvaltningsbolag.
-
Goda kunskaper i Word och Excel.
-
God erfarenhet i fastighetsrelaterade systemstöd. Akifa arbetar i Pigello.
-
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Din profil Â
Akifa kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen som hyresadministratör är du en person som är strukturerad med god problemlösningsförmåga, service-minded och med ett stort kundfokus. Du är stresstålig och bra på att prioritera utan att tappa kvalitén på dina arbetsuppgifter.
Du har en kommunikativ personlighet och uppskattar möjligheten att kombinera det administrativa arbetet med att möta människor, bÃ¥de internt och externt.Â
Samarbete är viktigt för dig och du har en prestigelös inställning till ditt arbete och ser det som en självklarhet att hjälpa till där det behövs.Â
Vad Akifa Förvaltning erbjuder dig
Hos Akifa Förvaltning erbjuds du ett jobb med stor möjlighet till pÃ¥verkan i en verksamhet med kompetenta och stolta medarbetare. Du blir del av en positiv arbetsmiljö som präglas av engagemang och samarbete, här bryr de sig om varandra! Arbetet utförs tillsammans med dina kollegor pÃ¥ Akifas kontor, centralt beläget mellan Stureplan och Östermalmstorg.Â
Akifa Förvaltning lägger stor vikt vid att deras personal trivs och ser gärna kompetenshöjande utbildningar/kurser som ett viktigt moment i deras kvalitetsarbete.
Välkommen med din ansökan!
Du genomför din ansökan via hemsidan/annonsen, vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar vi e-post. Urvalsarbetet sker löpande och vi tar emot ansökningar så länge annonsen är publicerad så sök omgående.
I denna rekrytering samarbetar Akifa Förvaltning med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande.
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov. I processen ingår därför bl.a. urvalsfrågor, tester och kompetensbaserade intervjuer.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Clavering på malin.clavering@fasticon.se
Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Â
Â
Â
Â
Â
Â
Dela detta jobb